torsdag 8 april 2010

"I´m gonna sit right down and write myself a letter..."

Jag blir inte klok på det här. Jag har en tanke i huvudet och den vill inte försvinna. Så här ser den ut:

Mr X: Jag betalar alla räkningar via internet.

Jag: Ok. Det gör inte vi. Där har vi satt gränsen.

Mr XX: Hur gör ni när ni betalar räkningar då?

Jag:??. Via giroblanketter. Med penna.

Mr X: Men det går ju mycket fortare med internet. Och det är ju så bekvämt. Man trycker bara på tangenterna och bestämmer själv vilket datum de skall dras.

Jag: Men det går fort att skriva blanketter också.

Mr XX:)

Mr X: Neej, det gör det inte.

Jag: Jo det tror jag. Förresten, så bråttom har man väl ändå inte.

Mr X::::::

Mr XX::::::

Jag älskar Mr X och Mr XX. Men jag förstår inte. Även om de har rätt och det går lite fortare så kan det inte röra sig om mer än ngn minut. Hur lång tid kan det ta att skriva ett 8-siffrigt kontonummer och ett belopp på mellan 2 och 5 siffror? Och en mottagare. Det tar fortfarande lite tid att starta datorn och logga in.

Slut på tanken.

Jag tror att man snart kommer att återupptäcka den enkla men geniala uppfinningen: Pennan! Den biter inga virus på. En blyertspenna kan man i och för sig bita på. Men där går gränsen.

Inga kommentarer: