måndag 5 april 2010

"If I was a carpenter..."

Om jag var sångerska, så skulle jag mest sjunga jazz, blandat med visor och ballader. Jag skulle med glädje och frenesi sjunga "All of me". Jag skulle absolut sjunga "Gud gjorde ej gröna små äpplen".

Om jag var dansare, skulle jag dansa jazzdans. Och lite emellanåt skulle jag medverka i lite musicaler, typ "Porgy and Bess", "West side story" och varför inte i "Flashdance"!?

Om jag var textilkonstnär skulle jag väva underbara, vackra tyger att hänga på väggarna och sy färgstarka lapptäcken och överkast. Jag skulle även sy kläder till både mig själv, min man och till mina barn och barn-barn. Så klart.

Om jag vore silversmed så skulle jag tillverka massor med ringar, örhängen, armband till mig själv. Och så skulle jag ge bort ljuvliga smycken som gåvor...

Om jag vore författarinna så skulle jag skriva böcker om vanliga människors liv och visa det unika och märkvärdiga i dom. Jag skulle skildra vanliga människors liv som från att vara vardagliga skulle förvandlas till dramatiska kreschendon och sedan sluta lyckligt.

Om jag vore pianist så skulle jag spela massor av stycken av Frederick Chopin!

Om jag vore cellist, ja då skulle jag spela så att publiken grät av lycka!

Om jag vore konstnär och målade tavlor, skulle jag måla hustak! Hustak som badar i solsken, när himlen är blå och med duvor och kråkor på...

Inga kommentarer: