fredag 21 maj 2010

"Good day sunshine"

Efter att jag och min syster storstädat vår mammas lägenhet, styrde jag kosan hem. Ja, först lämnade jag av min kära syster förstås. Väl hemma, kom den där härliga, hemtrevliga känslan över mig. Jag sprang ner till tvättstugan och laddade maskinerna. Skönt.

Jag satte mig i fåtöljen, tiden var ännu inte inne för matlagning. Jag tog en reklambroschyr och ett glas rosé och kände livet i mig.

När min man kom hem frågade jag varför han var så sen. Han drog upp ett paket ur ryggsäcken. Paketet hade ett lime-grönt papper och liknade en inslagen blombukett och visade sig vara just detta. En vacker bukett med bl a en solros, en röd ros och andra vackra blommor. Han hade gjort sig omaket att cykla in till Skönsberg på väg hem från jobbet, leta upp "Fröken Fräken" och köpa en fin blombukett för att vi hade bröllopsdag. Igår. Jag blev så glad, så glad. Igår glömde han bort det. Men det gjorde jag också, så det spelade ingen roll. Vi brukar glömma bort vår bröllopsdag för det mesta. Inte alltid, förstås.

Efter middagen föreslog min man att vi skulle ta en golfrunda. Då blev jag också glad. Det är så trevligt när han föreslår såna saker. Vi tycker mycket om att spela minigolf. Sagt och gjort. Vi gjorde en skapligt bra runda båda två. Årets första, by the way. Vi brukar tävla mot oss själva, försöka att slå vårt bästa resultat. Men även lite mot varandra. Jag slog verkligen mitt personbästa. Ever! Vad sägs om 46 slag?! Min bästa runda före det var på 52 slag, förra sommarn. Så jag var nöjd. Med golfen och hela denna kväll. Den var Solig, Varm och Glad.

Inga kommentarer: